Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar.

Oj oj, det här inlägget kan blir långt.. Men jag ska försöka fatta mig kort, haha! Gud, mina drömmar, vad är de egentligen? Så mycket som jag har ändrat mig fram och tillbaka genom åren.

När det gäller jobb så har jag alltid vetat att jag på något sätt vill jobba med människor, jobba inom serviceyrket eller hjälpa människor t.ex inom sjukvården. När jag var yngre ville jag jobba på förskola, vilket jag på ett sätt fortfarande vill. Jag har sommarjobbat och praktiserat på dagis och älskat det, jag tycker om när ingen dag är lik den andra. Men nu för tiden så ska man ju vara så djupt utbildad för att behöva jobba på dagis, har jag hört. I alla fall, sedan ändrade jag mig och ville bli psykolog, vilket jag också fortfarande vill, men det är så sjukt svårt att komma in på högskolan då.. Nu är jag väldigt inne på att bli ambulanssjukvårdare, har alltid funderat på att det är något jag skulle tycka om! Jag har alltid velat det.
Men jag har bestämt mig för att jag ska jobba några år först innan jag pluggar vidare, så att vet vad jag verkligen vill. Det skulle vara så totalt onödigt att plugga till något bara för att man ska plugga, right? Det skulle vara roligt att först jobba utomlands, till exempel som reseledare.
Mitt mål är i alla fall att på något sätt jobba med människor.

Jag vill åka utomlands, helst jobba eller plugga utomlands. Och mitt drömland är USA, det är min stora dröm. Jag kanske till och med kommer flytta dit? Jag lockas av det stora, av att det finns så mycket möjligheter. Det är i alla fall något som jag vet helt säkert, att det som står högst upp på listan, är att åka till USA. Jag är så trött på Sverige, samtidigt som att jag tycker att Sverige är ett underbart land. Jag vill flytta här ifrån fast ändå inte, jag har otroligt delade känslor om det där.. Haha! Men det jag skulle kunna tänka mig är väl i så fall att flytta dit några år, och sedan när jag ska slå mig till ro och skaffa familj osv, då kan jag flytta tillbaka till Sverige. Jag tycker att Sverige är ett bra land att växa upp i.

Haha, jaa.. det var väl mina drömmar, mål och önskningar, ändå väldigt kortfattat. Ni skulle bara veta hur mycket jag tänker på det här och hur kluven jag är, när det gäller allt. Därför tar jag ett år eller två, då jag ska jobba och fundera på vad jag verkligen vill göra med mitt liv.



New York och Kalifornien, två av de städer som lockar något otroligt. Fatta vilket äventyr!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0