200211

Min dag idag har inte varit direkt händelserik. Vi var ute och gjorde lite ärenden under förmiddagen och på eftermiddagen åkte jag en sväng till farmor och farfar, stannade där en stund och umgicks! Det är faktiskt väldigt trevligt att komma dit och få prata med dem, vi lyckas alltid komma in på så djupa diskussioner.. haha, vet inte riktigt hur vi lyckas men intressant är det eftersom att jag och farfar är två personer med grymt starka åsikter, vilka vi inte är rädda att stå för! Men som tur är så tycker vi nästan likadant i de flesta fall :)

Just nu har jag kommit in i ett sådant där framtidsdrömmande. Jag skickade precis iväg en ansökan till ett jobb som jag tycker skulle vara roligt att få chansen att prova, så vi får se hur det går med det! Jag har planerat att söka fler jobb, ska bara hitta några att söka. Nästa vecka har jag också tänkt att jag ska åka till stan, ta med mig massvis kopior av mitt CV och bara gå lös på alla möjliga ställen där det kan finnas jobbmöjligheter.. haha! Och nu när jag ändå är så vuxen av mig att jag söker jobb så råkade jag helt plötsligt hamna på Hemnet där jag kollar på lite lediga lägenheter och drömmer mig bort. En egen lägenhet i Göteborgs centrum skulle inte sitta fel inte, men där kan jag säga med en gång att det bara är en dröm.. det är galet dyrt! Men kika lite kan man ju alltid göra.. Och drömma ska man göra! Jag tycker att man ska drömma stort, men vara beredd på att det inte alltid blir som man drömmer! Jag tror att man måste drömma för att klara av att prestera, för att ha något att kämpa för.. Även om det inte blir exakt som man ville så har man i alla fall kämpat och kan ha god nytta av det ändå! :)

Nu ska jag fortsätta kolla lite mer jobb och lite mer lägenheter, sedan är det dags för mig att sova innan jag lyckas vända på dygnet.

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0