På praktik.

Nu är jag på praktiken, vi kom hit i söndags och vi började jobba igår! Vi har fått reda på att vi ska tillbringa våra tre veckor i receptionen. Det är även en liten restaurang tillhörande receptionen med lite lättare mat och så, som vi kommer få hjälpa till i också eftersom att de som jobbar i receptionen har hand om det! Än så länge så tycker jag att det är jättebra! Vi får ta emot gäster, svara i telefon och allt det där som man gör i en reception + matlagningen då ;) Det enda minuset som vi har är att vi jobbar skiftar arbetstider, vi har tiderna 08.00-15.00 och 15.00-22.00 att välja mellan och då har vi gjort på det enkla viset att vi helt enkelt tar varannan dag! Men grejen är ju då att vi inte jobbar samtidigt så när man inte jobbar har man sju timmar att slå ihjäl på egen hand, ensam! Och eftersom att de som jobbar här pendlar så är vi de enda i personalen som bor här på campingen, så det finns inte en enda som man kan ha sällskap med när man är ledig! Så det är lite segt, men det har väl fungerat än så länge. De andra veckorna när vi ska vara här två veckor i rad så ska vi säga till att vi helst skulle vilja jobba samtidigt några dagar i veckan, så vi kan göra någonting tillsammans i alla fall! :)

Just nu är det jag som har jobbat morgon och sitter nu i våran lilla stuga eller vad man ska kalla det som vi bor i, barrack säger Moa ;) Haha! Det är ungefär bara en halvtimma kvar innan hon slutar så jag har överlevt, woho! Haha, imorgon är det jag som jobbar kväll! Sedan på torsdag jobbar vi faktiskt samtidigt 08.00-15.00.. Men det är bara för att vi ska ta bussen 16.30 som ska ta mot Göteborg. Jag hoppar i alla fall av på vägen dit vid mitt sommarställe där jag ska fira midsommar, men Moa åker vidare mot Göteborg och sedan mot Motala. Vi är lediga nästa vecka och börjar veckan därefter igen eftersom att Moa ska iväg på Peace & Love! Ska faktiskt bli skönt med en ledig vecka. Det ska bli riktigt roligt med midsommar, den helgen brukar alltid bli så himla bra :)

Jag tänkte slängt in lite bilder också men det verkade inte blir så mycket med det för det tog jättelång tid att ladda upp.. Så jag får vänta!


Får väl bjuda på en bild från i vintras istället

Puss






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0