Kalldusch, kan man säga ja!

Hade ställt klockan på 11, vaknade, kände att jag inte mådde bra alls och låg kvar ungefär 45 minuter till. Sedan kände jag att jag var tvungen att gå upp och duscha, tänkte även att duschen kanske skulle få mig att må lite bättre! Nu är det ju såhär att allt på den här praktiken inte är riktigt i ordning än, det finns ingen toalett eller dusch i närheten så vi måste gå en bit till ett servicehus som ligger lite längre bort. Saken är den att vi skulle få en nyckel till personalduschen som ligger precis nedanför våran stuga och så skulle de göra klart en toalett som vi kan använda, men inget av detta har ännu hänt! Så jag traskade bort till servicehuset och hade förberett mig med två femkronor eftersom att det är vad man behöver för att få något vatten(helt sjukt egentligen att vi ska behöva betala för att duscha, vi är ju bannemej gratis arbetskraft för dem ;). Jag valde en dusch, slängde i en femma och skulle börja duscha, men det kommer inget jäkla vatten! Så då byter jag dusch och hittar till slut en bra, där slänger jag i min andra och sista femma och börjar duscha. När jag sedan har tagit i balsam så ska jag skölja ur det och vad händer inte då? Jo, det finns såklart inget mera vatten!! Helt panikslagen eftersom att jag inte hade någon mer femma så bytte jag dusch igen till en där det fanns vatten men det var kallt och var bara inriktad på att få duschat klart och slippa gå hem med balsam i håret. Det var så sjuukt kallt och jag stod bara där och skakade, den där duschen gjorde till slut verkligen inte så att jag mådde bättre.. Tvärtom! Så nu tror jag verkligen att jag har feber, för jag ligger här och fryser. Moa har precis varit här och ätit lunch så jag bad henne säga till våran handledare att jag inte kommer idag.


Jag som såg fram emot att duscha idag, haha ;)

Nu tror jag att jag ska kolla lite på Sex and the city och bara ta det lugnt.. Kanske försöka sova lite och längta till imorgon, för då åker vi hem i lite mer än en vecka!! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0