Slappisdag!

Idag har jag gjort absolut ingenting mer än att vara hemma och kolla på film, det har varit så skönt! Jag har inte ens gjort mig i ordning, jag gillar att ha sådana här dagar då och då! Men imorgon då blir det inte såhär. Då ska jag se till att göra något :) Jag har i alla fall hunnit med att kolla på två filmer idag, Love Happens och The last song. Två riktigt bra filmer!
Love Happens handlar om en kille som har skrivit en bok som handlar om att ta sig igenom sin sorg, han har själv förlorat sin fru i en bilolycka. Han har seminarium och hjälper folk som kommer till honom genom att ha workshops med dem. Och så träffar han en tjej i en utav städerna där han är på turné och hon får honom att komma på att han själv kanske inte riktigt har kommit igenom sin egna sorg. En riktigt bra film och en bra skildring av hur svårt det verkligen är att förlora någon.
The last song handlar om en tjej som tvingas åka till sin pappa över sommaren och det är något hon från början verkligen inte tycker om. Hon är helt enkelt en obstinat tonåring som hatar allt och alla. Hon och hennes pappa har ett speciellt band eftersom att det var han som lärde henne spela piano när hon var yngre, men sedan skiljdes han och hennes mamma och hon skyllde allt på honom och såg det som att han hade lämnat dem. Men under sommaren börjar hon umgås med en kille som hon blir kär i och då börjar hon mer och mer bli bättre och snällare. Sedan får man veta att hennes pappa har en hemlighet som ingen visste om hon då förändras allt helt. Också en riiiktigt bra film, bästa filmen jag har sett på länge i alla fall! :) Jag tycker att båda verkligen är sevärda!
Jag la precis in alla mina bilder från Kroatien och är jättebesviken för att jag insåg att jag har tappat jättemycket färg :( På bara en vecka i Sverige.. Jag får väl sola på imorgon om vi får någon sol här! Förresten så får jag finbesök på fredag, två av mina kära Vadstenavänner kommer hit över helgen! Det ska bli riktigt roligt! På lördagen ska vi på Liseberg och sedan på kvällen ska vi på avskedsfest för en kompis som ska åka till Canada och plugga i ett år! Riktigt ledsamt men så himla kul för henne :) Men hon kommer vara saknad.

Nu fördriver jag tiden med lite spel på king.com.. Just nu är det Backgammon som gäller ;) Haha! Får väl fortsätta med det ett tag sedan ska jag nog krypa i säng!

Godnatt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0